Zábavnější život díky virtuální realitě
Všichni účastníci jsou součástí virtuální reality pro wellness pod dohledem Joela Prevosta, správce kampusu Minneapolis Ebenezer, a Chrise Mangolda, koordinátora místního programu celoživotního vzdělávání. Zaměřili se na skupinu čítající 30 seniorů, kteří by byli součástí originální studie. Tito senioři zažívali virtuální realitu dvakrát týdně po dobu jednoho měsíce v rámci sezení, která trvala přibližně 10 minut. Jednou týdně byli účastníci dotazováni na své pocity a dojmy z wellness programu. Přibližně 90 procent účastníků pociťovalo větší uvolnění a blaho, která trvala ještě dlouho po skončení sezení.
Testování umožnila speciální aplikace, dodávaná s vlastním softwarem, který umožňuje účastníkům zvolit si konkrétní virtuální realitu v nabídce scénářů. Toto menu nabízí obsah vytvořený v loňském roce společností Visual spolu s partnery, kterými jsou Minnesota Public Radio, Minnesota Opera, USA Dance a zábavní centrum Brave New Workshop.
V rámci zpětné vazby vyslovilo několik nadšených účastníků touhu po 360stupňovém vyobrazení skutečného prostředí, kde by mohli komunikovat s přítomnými postavami, a případně i s avatarem cizích obyvatel nebo svých rodinných příslušníků a přátel nacházejících se ve vzdálených částech země.
Společnost Visual se tímto námětem již zabývá, avšak dle slov jejích představitelů bude vyžadovat mnohem výkonnější počítače a náhlavní soupravy.
Zatím se společnost zaměřuje na propagaci svého produktu mezi širokou veřejností. Prvním krokem bude to, že všichni uvidí stejný obsah ve stejnou dobu a budou spolu moci vzájemně komunikovat. Tvorba avatarů by byla až dalším případným krokem, který by s sebou však nesl značnou časovou náročnost pro tvůrce, jelikož by byly nutné režijní úpravy scénářů. Místním obyvatelům nicméně zůstane přístup k tomuto wellness programu i po skončení výzkumu.