Udělejte všechno pro spokojenost zákazníka! V tom je klíč k úspěchu!
Je jasné, že sice negativní reklama je taky reklama, ale je lepší, když o vaší značce budou mluvit opravdoví a spokojení klienti. Ti totiž dokáží zase přivádět další a další nové klienty, kteří budou u vás nakupovat a zároveň stávají klienti po dobrých zkušenostech budou kupovat u vás více.
· Mějte spokojené klienty!
Z výše uvedeného je jasné, že spokojený zákazník by měl být prioritou pro každého obchodníka. Na shopu to tedy potom znamená, že budete mír krásný, jednoduchý a přehledný web, ve kterém je snadná orientace i pro člověka, který je na webu poprvé.
Samozřejmostí musí být kvalitně zpracovaný nákupní proces, včetně kvalitně zpracovaných transakčních emailů a zákaznického servisu.
· Na co musíte stále myslet?
Nikdy nezapomínejte na to, že klíčem ke spokojenosti zákazníkům je opravdu jejich dobrá zkušenost. Ale ta nezačíná tím, že zákazník přijde na web a nekončí tím, že si u vás něco koupí. Naopak je potřeba na zákazníka působit jak na sociálních sítích, tak ve vyhledávačích. V neposlední řadě je potřeba působit i reklamou. Budování značky je pro podnikání zásadní aktivitou.
· Jak zjistit, jestli je vše v pořádku?
Je nutné se vždy, když se řeší nějaké novinky či změny, podívat na svůj shop očima zákazníka. Nejlépe si v rámci uživatelského testování zajistit podporu analytických nástrojů. Takový postoj a proces vám pak najde případné slabiny na vašem e-shopu nebo i informačním „neprodejním“ webu. Testování dobrovolníků vám zase pomůže celý nákupní proces nechat vyzkoušet velkou řádku lidí, kteří vám mohou dát výbornou zpětnou vazbu a ukázat vám místa pro zlepšení!
Samozřejmě to všechno bude mít dopad na vaši práci, protože skutečně vylepšit místa, která to potřebují, není snadné. Je za tímto účelem mít v zádech odborníky a nebo pečlivě projít celý proces a jednotlivé chyby včetně návazností dát do pořádku.
A to nestačí jednou, ale je potřeba pravidelně chování zákazníků a návštěvníků vašeho webu monitorovat, abyste stále reagovali na jejich aktuální zvyky a tím mohli uspět na trhu!